Guideline Fingerprints
illustratie van iemand die projectgegevens op een groot scherm beheert

Een unieke aanpak voor uw unieke behoeften

Als softwareontwikkelaar gebruiken we ons bewezen PIM-platform als basis om een maatwerkoplossing te implementeren voor uw Database-Publishing uitdaging. Onze pragmatische aanpak en de schaalbare modules staan garant voor een duurzame investering die u snel terugverdient.

Maar hoe pakken wij zo’n project praktisch aan?

illustratie opbouw logo Guideline Belgium stap 1

Quick scan

  • Analyse
  • Workshop
  • Scope
  • Voorselectie tools
  • Guideline team
illustratie opbouw logo Guideline Belgium stap 2

Ontwerp en prototype

  • Database structuur
  • Automatisering
  • Prototype
  • Scope en prijsraming
illustratie opbouw logo Guideline Belgium stap 3

Oplossing uitrollen

  • Aankoop software
  • Opleiding gebruikers
  • Database opstellen
  • Installatie
  • Projectacceptatie
illustratie opbouw logo Guideline Belgium stap 4

After sales

  • Onderhouscontract
  • SLA
opbouw van 'logoafdruk' aanpak Guideline Belgium getoond op een laptop scherm

Onze ervaring leert ons dat het traject naar de oplossing net zo belangrijk is als de uiteindelijke oplossing.

Op basis van uw briefing analyseert ons team van experts de huidige informatie architectuur, de bedrijfsambitie en de processen. Deze fase bevat soms een workshop met een groep kerngebruikers. Na zo’n workshop gaan we de scope van het project beter definiëren, het Guideline team samenstellen en een preselectie van tools voorstellen.

In een 2de fase gaan we de database structuur samen bepalen. De automatisering komt aan bod en een voorbeeld van een publicatie wordt uitgewerkt. Een prototype wordt in deze fase vaak voorgesteld: het gaat om een zeer beperkte investering om de scope van het project te bevestigen. Afhankelijk van de omvang van het project is zo’n prototype in 1 à 4 weken afgerond.
Op basis van het prototype worden de scope en de prijsraming vastgelegd.

Is uw team overtuigd na de prototype-fase en wordt het budget vrijgemaakt voor het volledige project?
Eens de software is aangekocht, worden de gebruikers opgeleid en kunnen we samen de definitieve structuur van de database opstellen. Na installatie op de gekozen locatie (interne of externe servers) komt de projectacceptatie en kan de onboarding en de ondersteuning volgens onderhoudscontract starten.

Uw project met ons team bespreken?

Maak een afspraak met ons sales team.

illustratie van vele communicatiemiddelen om contact met guideline Belgium op te nemen
illustratie van dame naast een tablet met een boomstructuur in: de weg naar PIM

Overtuigd? Nu nog de collega’s meekrijgen!

Als verantwoordelijke voor product management of voor communicatie en documentatie weet u dat een Product Information Management platform dé oplossing biedt voor uw huidige uitdagingen.

Maar hoe kunt u het directieteam en uw ICT-collega’s ervan overtuigen dat een PIM-systeem moet opgezet worden? Lees in ons kenniscentrum hoe u een business case kunt bouwen voor productinformatie beheer, of gebruik de handige checklist om het eisenpakket voor uw PIM-platform te definiëren en onze online calculator om uw doel te bereiken.

Een duidelijke business case en scope definitie zullen u ook helpen om de potentiële valkuilen in uw PIM-project te vermijden. Cruciaal hierbij is onder andere de aanduiding van een project verantwoordelijke binnen uw organisatie.